Klachtenregeling

Sorry, sorry, en nogmaals sorry. Klanttevredenheid staat hoog bij ons aangeschreven en een heuse obsessie voor ons. Maar soms kunnen ook wij de plank volkomen misslaan. En daar ben jij dan de dupe van. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.

Smart Import Solutions
Pepper Jobs beoordelingen
 

 

Hoe nu verder?

  • We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn elke werkdag (ma-vr) tot 17:00 uur `s avonds bereikbaar via telefoon 06-29557135
  • Niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt haar mailen ([email protected]) of een brief sturen per post naar onderstaand adres. Binnen 4 werkdagen heb je antwoord.

    Smart Import Solutions
    T.a.v. Mirjam
    Plattenborgstraat 20
    8043 TT Zwolle

Zekerheden en Badges van onze leden

Als consument ben je in een almaar groeiende e-commerce wereld steeds op zoek naar zekerheid. Je wilt weten dat de bestellingen die je plaatst worden geleverd en de webwinkels die je bezoekt veilig zijn. Wij maken het graag inzichtelijk hoe onze leden zorg dragen voor een fijne en veilige shopervaring. Daarom hebben wij zekerheden en badges ontwikkeld.

Een zekerheid is een maatstaf waarop wij onze leden toetsen. Wanneer ze hebben aangetoond een zekerheid te kunnen bieden zullen wij ze hiervoor belonen met een badge. Deze badge toont aan dat de webwinkelier op dat punt is gecontroleerd en aan onze eisen voldoet. Zo kun jij als consument met een vlot controleren waar een webwinkel aan voldoet en wat er eventueel beter kan.

 

Wat voor badges zijn er allemaal en wat betekenen ze voor mij?

Er zijn verschillende badges die verdiend kunnen worden. Elke badge kent andere eisen en heeft meestal meerdere niveaus. Hoe beter een webshop scoort, des te beter de badge getoond zal worden. Hieronder zie je een overzicht van de badges die momenteel beschikbaar zijn.

 

 

De Reviewbadge

Van reviews kun je als consument leren hoe het er aan toe gaat bij een webwinkel. Deze badge kan door de webwinkelier verdiend worden door reviews te verzamelen. Een badge van het hoogste niveau behoeft minimaal 50 relevante reviews en een gemiddeld cijfer van minstens een negen.

 

 

 

De Identiteitsbadge

Je wil als consument weten bij wie je koopt. Deze badge wordt daarom vrijgespeeld wanneer alle contactgegevens bekend zijn. Daarbij kunnen gegevens officieel per post, mail en telefoon geverifieerd worden voor het hoogste niveau van deze badge.

 

 

 

De Geschilbemiddelingsbadge

Problemen of klachten behoeven soms externe bemiddeling. In de ergste gevallen is er soms een juridische uitspraak van een geschillencommissie nodig. Deze badge toont aan dat deze zaken vanuit de webwinkel duidelijk beschikbaar zijn gesteld voor de consument.

 

 

 

De Juridische badge

Wetgeving in de e-commerce verandert snel en continue; weten dat een webwinkelier deze regels kent en naleeft is daarom belangrijk. We keuren webwinkels grondig voor het vrijspelen van deze badge. Hierbij is een recente keuring nodig voor het hoogste niveau.

 

 

 

De Veilig browsen badge

Malware en virussen zijn gevaarlijk. Deze badge kan verdiend worden door aan specifieke beschermingseisen te voldoen. Een doorlopende scan speelt een SUPER badge vrij. Een webshop zonder deze badge is niet per definitie onveilig, andere maatregelen bestaan.

Niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Klanten van webwinkels kunnen het geschil ook aanhangig maken via het Europese online platform (ODR) voor geschilbeslechting. Dit is te vinden via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.